11 Ağustos 2013 Pazar

Facebook hashtagleri ne durumda?


Facebook'un bir süre önce kullanmaya başladığı özelliği, görünüşe göre kimse "takmadı!"



Facebook'ta bir yerin veya firmanın adını yazarken, Twitter'da olduğu gibi hashtag kullanıyor musunuz? Hayır mı? Görünen o ki insanların büyük çoğunluğu sizinle aynı düşüncede. Haziran ayında kullanıma açılan özellik, başta pazarlayıcılar olmak üzere, önemli bir mesaj gücü olarak tanıtılırken, kullanıcıların aradıklarını daha hızlı bir şekilde bulmalarını sağlamayı amaçlıyordu. Yani Twitter'da olduğu çalışması amaçlanıyordu.
Ancak Twitter'da yakaladıkları popülerliğe rağmen, Facebook'taki hashtag'ler henüz anlamlı bir yer kazanabilmiş değil. Sosyal medya firmalarını inceleyen ve internet üzerinden yapılan pazarlamaların etkisini analiz eden Simply Measured, Haziran ayının sonunda firmaların sadece yüzde 20'sinin hashtag sahibi olduğunu söylüyor. Raporda "Şu ana kadar, hashtag sahibi olan marka postları özel bir karşılaşma yaratmıyor ve hashtag sahibi olmayan postlar ile aynı seviyede çalışıyor. Bu durum da, insanların henüz hashtag ile markaları bulmadıkları durumunu öneriyor" deniliyor.
Aynı çalışmaya göre, Facebook'ta en etkili çalışan sistem şu ana kadar denenmiş ve kullanılmakta olan sistem: Fotoğraflar firma postlarının yüzde 74'ünde yer almakta ve toplam etkileşiminyüzde 95'ini oluşturuyor. Ayrıca görünün o ki durum güncellemeleri 99 karakteri geçtiği zamanetkisini ciddi anlamda kaybediyor. Genel olarak bir güncelleme ne kadar uzun ise o kadar etkisiz oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder